venerdì 17 ottobre 2014

III Anno Sessione Straordinaria



III ANNO -  L.T. -  LINGUE E MEDIAZIONE

 

“VECCHIISSIMO” ORDINAMENTO Laurea Quadriennale III e IV anno inglese

 

L’esame si terrà il 9 dicembre alle 08,00  aula VI ,V.M.

 

Gli  studenti  sono  pregati  di  presentarsi in aula al meno  un quarto d’ora prima dell’inizio dell’esame.

 

 Gli studenti  devono portare il  ‘cedolino’ o il  LIBRETTO GIALLO per dimostrare di  avere superato l’esame di  secondo  anno.

 

PRENOTAZIONE: Esclusivamente tramite email dal 21novembre  al 5 dicembre. Studenti  L-Z  Wilson (wilsonsapienza@libero.it   studenti A-H  Hillan (mhillan@hotmail.com ) Specificare cognome, nome, numero  di  matricola e corso  di  laurea. Gli studenti  sono  pregati  di  portare all’esame la mail  di  conferma della  prenotazione che riceveranno.

 

C3 - Lesson Preparation for 23rd October


 Read the list of slogans below. What do  you think  they  are advertising?

 

1.   Nothing is More Effective than Anadin.

2.   I can’t believe I ate the whole thing!

3.   Don’t Leave Home Without it.

4.    The power to  be your best .

5.    Because Life’s complicated Enough  

6.    Have it  Your Way.

7.     Does she or Doesn’t she?

8.   It’s the real  thing.

9.  It's what your right arm's for.
10.         Be the first to  know

11.    The best  a man  can get.

12.  because mums are heroes.

13. “Finger-licken  good”

      14.    Because I’m worth it.

       15   Don’t live a little,  live a lotto.

      16     I’m lovin’ it 

       17  Just do it

18 Fun anyone?

19 Keep  Walking

20.  Let your fingers do  the walking  

giovedì 16 ottobre 2014

C1 - Lesson Preparation for Tuesday, 21st October


Below you will find three links that  cover migrant deaths off Lampedusa. Two  are videos and one is a long article. Watch  the first video and take notes. The second video is very short and has been chosen to underline how to  translate one word in particular. Can  you guess which  word it is?
Read the article twice and underline the words/set phrases you do not know. We'll be looking at  the passage in more detail in class.

http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/world/2013/10/03/lampedusa-paths-of-immigrants-lkl-dos-santos.cnn.html


http://www.theguardian.com/world/2013/oct/03/mediterranean-migrant-deaths-avoidable-loss 
 
Now put this article into English.

martedì 14 ottobre 2014

C1 - LessonPreparation for Friday 17th October


Translate the sentences below  as many different ways as possible. Think  about formal/ informal language, tenses, modals and lexis.

 
1)      Non dire niente a Paola della festa.

2)      Il fratello  di  Anne è  insegnate di  matematica.

3)      Parla più forte! Non riesco  a sentire quello  che dici.

4)      Vivo  a Roma da tre anni.

5)      Sei  mai  stato  all’estero?

6)      Ha vissuto  a Milan  per cinque anni  prima di  trasferirsi  a Bologna.

7)      Non sento Roberto da un sacco  di  tempo.

8)      Non ho  studiato  l’inglese nella scuola elementare.

9)      Quando  sono  arrivato alla stazione, il  treno  era già partita.

10)  Stavo  studiando  quando  ha chiamato  ieri  sera.

11)  Stanno  prendendo  la decisione sul  futuro della compagnia mentre parliamo.

12)  Nacque a Catania nel  1990.

13)  La Coppa del Mondo del  2010 si è tenuta in Sud Africa.

14)  E’ proibito fumare in questo  edificio.

15)  Non devi  arrivare tardi  all’appuntamento.

16)  Il  bambino è caduto  nell’acqua ma il bagnino è riuscito a salvarlo.

17)  Non devi  comprare tutti  i libri  sulla lista ma soltanto quelli  segnati  con l’asterisco .

18)  Hai  parlato con Marco ieri, non è vero?

19)  Ti  sei  ricordato  di  spegnere il forno?

20)  Non mi  ricordo  di  avere visto  Luigi  alla mostra  ma lui  dice di  esserci stato .

21)  Se raggiungeranno un accordo, lo  sciopero  sarà annullato.  

22)  Avrei preso  un voto più  alto  se avessi studiato  di  più.

23)  Se  fossi  in te, comprerei quella macchina che abbiamo  visto  ieri.

24)  Magari  avessi  più  tempo! Potrei fare tante cose interessanti.

25)  Si è fatta tagliare i capelli dal parrucchieri più  caro  della città.

26)  Mi  hanno  detto  di  chiamare all’ufficio  domani  mattina per avere ulteriori  informazioni.

27)  Mi hanno rassicurato  che tutto andrà bene.

28)    Si è offerto  di  aiutarci  sul progetto.

29)  Si è  scusato di  essersi  dimenticato l’appuntamento.

30)  Bisogna cercare le parole che non sapete nel  dizionario.

31)  Il professore ha detto  che dobbiamo leggere il testo  nonostante sia lungo  e complicato.

32)  Ci  vogliono circa venti  minuti a piedi  per raggiunger la facoltà  da casa mia.

33)   - Come è il nuovo  ristorante dove sei  stato ieri? – Niente di che  e i  prezzi sono altissimi.

34)  Roma è  la città  più  bella del  mondo.

35)  L’esame era più  facile di  quanto  pensassi.

III YEAR LETTORATO - INFORMATION


III YEAR  Lettorato

 

PROGRAMME

The course aims to  further develop the four skills to  C1 level  with  particular emphasis on writing, the comparative  analysis of the  Italian  and English grammar systems and discourse analysis being its main components. At the end of the course students are expected  to be able  to apply their grammar knowledge to producing  correct English  versions of  Italian  texts, completing cloze texts and structural  transformation exercises. They will also write a brief academic essay based on the linguistic analysis of an  advertisement. Sixteen hours of  self-study listening tasks in the language laboratory  are compulsory. Students  are expected to   do a considerable amount of work as preparation for  lessons. Every two-hour lesson requires at least two hours of preparation as private study. Students  will also be required  to complete 2 assignments, one in the first and one in the second semester. To  be eligible for the exemption test  75%of lessons must be attended. Please consult blogs (see below) for a more detailed description of the course and  the  exam format.

 

 

BIBLIOGRAPHY

 

Mastering Advanced English  Language, Sara Thorne. Palgrave. ( selected chapters)

Practical English Usage, Third Edition,  Michael Swan. O.U.P.

Grammar Scan,  Swan &  Baker. O.U.P.

Oxford Word Skills, Advanced, Ruth Gairns and Stuart Redman. O.U.P. (selected chapters)

Dictionaries

A good dictionary is a basic study aid. The texts below are recommended :
Collins Cobuild Advanced Dictionary, Collins. Glasgow
Concise Oxford Dictionary , Oxford. O.U.P.

Further material will  be distributed during lessons.

A hand-out containing past exam papers for practice is available on request at the department for those students who  do  not attend lessons. These students should follow the blogs on a regular basis to have further information about the bibliography and exam  format.

Contact information:


email : wilsonsapienza@libero.it


email : mhillan@hotmail.com

 

On-line Newspapers and News Sites










http://www.timesonline.co.uk  - this site charges you to  access most of the articles


 http://www.corriere.it/english - a selection of articles translated into  English

 http://internazionale.it – articles from around the world – lots of articles translated into Italian from English

http://theconversation.com/uk - “The Conversation is a collaboration between editors and academics to provide informed news analysis and commentary that’s free to read and republish.”

 Links on Advertising



Language Learning Sites

The following sites are for self-study.








 

 

 

martedì 7 ottobre 2014

RICEVIMENTO

There will be no  ricevimento tomorrow ( Wednesday, 8th October )
My next ricevimento  will be on Tuesday, 14th October,10,30-11,30.
See post below for ricevimento  times for this semester.

venerdì 3 ottobre 2014

III YEAR


Lessons begin during week starting October 13th,2014

LINGUE E LETTERATURE MODERNE (ex-SU)

LINGUE E CULTURE DEL MONDO MODERNO (ex-Lettere)

MEDIAZIONE LINGUISTICA CULTURALE

 
Students are advised to  follow  the instructions below when choosing a group (timetable clashes permitting):

Group C1 – students with  of mark of 28/30  in  II year lettorato  exam (written and oral mark only, NOT the average of lettorato  and lingua

Group C2 – students with 24 - 27/30

Group C3 – students with 18 - 23/30

Students who have not passed the II year lettorato  written exam are strongly advised to  follow a second year course.

Group CR (see below)

 

Timetable

 

 HILLAN

          GROUP C1

   martedì    8:30 – 10:30 – Aula VI ,V.M.
   venerdì   8:30 -10:30 – Aula XIII, V.M.

 

         GROUP C3
giovedì    8:30 -10:30 – Aula V,V.M.

venerdì        10:30 -12:30 –Aula III, V.M.

 

WILSON       

GROUP C2

  martedì      10:30-12:30 Aula XIII, V.M.
  giovedì         12:30 –  14:30 Aula III, V.M.

 

GROUP CR – please read instructions below carefully
This will be exclusively for those who have taken the examination and failed. There will be TWO separate courses, each lasting only ONE  semester, which will concentrate on students’ weaknesses, i.e. grammar and basic English construction of sentences into paragraphs. At  the end of the full 1 semester course students will sit an  end-course test which  will  give them exemption from the written exam if passed. Only those students who  have an absolute minimum of 75% attendance will  be eligible for this end-course test.  

 

mercoledì  12.30-14.30 aula VII
giovedì       08.30-10-30 aula IV



 

RICEVIMENTO

 HILLAN ( from 14th October)

martedì ,10:30 - 11:30
giovedì. 10:30 -11:30*
* but check the blog for any changes

WILSON
giovedì, 10:30 – 12:30*
* but check the blog for any changes


 
Bibliographical details and further information about the course  will be provided in the first lesson.